was successfully added to your cart.
Sport

Bieganie w deszczu

By 29 maja 2014 No Comments

Pogoda lubi płatać figle. Świecące rano słońce wydaje się być zapowiedzią pięknego dnia. Czasem jednak, po zakończeniu codziennych obowiązków – pracy, szkoły czy innych, sytuacja na zewnątrz zaskakuje i rozpoczynający trening musi borykać się z deszczem. Szarość na dworze nie zachęca do jakiegokolwiek treningu, jednak zła aura nie powinna sprawić, że zrezygnujemy z aktywności. Do treningu podczas deszczu należy odpowiednio się przygotować. Nie tylko dobrze się rozgrzać, ale zadbać również o odpowiedni strój.

Podczas deszczu organizm szybciej traci ciepło, dlatego należy zrobić bardzo dobrą rozgrzewkę. Jeśli mamy w pobliżu schody, warto zacząć od pokonania ich kilkukrotnie, następnie przygotować się do treningu poprzez szybki trucht w miejscu i skłony. Należy również dobrze rozgrzać kolana oraz kostki, gdyż stawy będą narażone na jeszcze większy wysiłek niż podczas zwykłego biegu. Taką rozgrzewkę można oczywiście przeprowadzić bez problemu w domu.

W porze deszczowej należy bardzo dobrze zadbać o to, aby organizm utrzymywał cały czas stałą temperaturę. Jednak nie jest to równoznaczne z zakładaniem na siebie kilkunastu warstw ubrań. Jako pierwszą warstwę najlepiej ubrać oddychającą koszulkę, która będzie odprowadzała wilgoć. Zrezygnować należy z bawełnianych koszulek, które pochłaniając wilgoć będą stawały się coraz cięższe, i sprawiać będą dyskomfort. Jako warstwę zewnętrzną najpilniej ubrać wiatro- i wodoodporną kurtkę. Foliowe peleryny nie sprawdzą się podczas treningu. Oczywiście jednym z najważniejszych elementów ubioru są buty. Powinny być wykonane z nieprzemakalnego materiału oraz posiadać dobrą przyczepność do suchej jak i właśnie mokrej nawierzchni. Dodatkową ochronę przed przemoczeniem butów dają różne preparaty z wosku pszczelego lub spreje zabezpieczające przed wilgocią. Warto pamiętać o nakryciu głowy. Jeśli kaptur nie należy do ulubionych części garderoby to czapka (najlepiej z daszkiem, który nie pozwoli aby deszcz wpadał w oczy), będzie dobrym rozwiązaniem.

treningDeszczowe treningi mogą nieść ze różne rodzaje kontuzji, na które warto się przygotować. Jeśli nie będziemy mieć odpowiedniego obuwia, bardzo łatwo poślizgnąć się i doznać urazu. Podczas biegu należy omijać kałuże, gdyż nie można ocenić ich głębokości.

Kiedy trening zostanie zakończony, nic nie powinno odciągnąć uwagi od przebrania się w suche rzeczy. Jeśli dojeżdżamy do miejsca treningów, warto mieć zawsze ze sobą zapasowe rzeczy oraz ręcznik i przebrać się na miejscu. Oczywiście po takim mokrym treningu, ważne jest zadbanie nie tylko samych siebie, ale również o swoje rzeczy. Do mokrych butów najlepiej wsadzić gazetę oraz wyjąć sznurowadła, tak aby nie straciły one kształtu. Kurtkę najlepiej rozwiesić w przewiewnym miejscu tak, aby mogła dokładnie wyschnąć.

Bieganie w deszczu nie musi okazać być przykrym doświadczeniem. Jeśli jest się odpowiednio przygotowanym do treningu, może okazać się naprawdę wielką przyjemnością.

Facebook

Zamów bon