was successfully added to your cart.
Zdrowy tryb życia

Jak dobrać dietę podczas jesiennych treningów?

By 13 listopada 2015 No Comments

Dieta jest ważna w życiu każdego sportowca. Za jej sprawą dostarczamy organizmowi niezbędnych składników potrzebnych do szybkiej regeneracji po wysiłku. Poprawnie ułożony jadłospis jest również gwarancją osiągnięcia widocznych rezultatów po treningu siłowym. W okresie jesiennym szczególnie warto zadbać o obecność w menu warzyw oraz owoców bogatych w witaminy i minerały.

Sportowcy powinni dostarczać organizmowi większej ilości witamin. Dzienne zapotrzebowanie na nie jest 2-3 razy większe niż w przypadku osoby nie zajmującej się sportem. Mają istotny wpływ na wchłanianie się do organizmu składników pokarmowych oraz przyspieszają procesy metaboliczne. Za sprawą witamin możliwe jest zwiększenie zdolności wysiłkowych, mają także wpływ na przyrost masy mięśniowej.

jesienne warzywa i owoceDo związków o dużym znaczeniu dla sportowca zaliczyć należy witaminę A. Jest ona odpowiedzialna za syntezę białek, która umożliwia przyrost masy mięśniowej. Ważne dla organizmu są także witaminy z grupy B, wśród których główne role przypadają zaangażowanej w produkcję hemoglobiny B1, wspomagającej proces spalania tłuszczy B2 oraz B12 mającej wpływ na wzrost mięśni. Witamina C ułatwia wchłanianie żelaza, a za sprawą witaminy D możliwe jest efektywne wchłanianie wapnia i fosforu, które są tak bardzo potrzebne w procesie wzmacniania kości oraz stawów.

jesienny treningPodczas układania diety warto zawsze brać pod uwagę owoce i warzywa dostępne w danym sezonie. Jesień to pora roku, która obfituje w produkty roślinne bogate w witaminy oraz minerały. Znakomitym źródłem potasu, żelaza, magnezu i witamin A, C, B1 jest cukinia oraz bakłażan. Za sprawą obecności przeciwutleniaczy w tych warzywach, neutralizowane są wolne rodniki. Na zwiększoną regenerację mięśni wpływ ma witamina C, której bogatym źródłem jest papryka. W zwiększeniu wydolności organizmu z pewnością pomogą buraki. Dzięki dużej zawartości cukru uzupełnią one utracony w czasie treningu glikogen w mięśniach. Jesienne owoce takie jak gruszki, śliwki i jabłka to także cenne źródło witamin oraz minerałów.

Sezonowe owoce i warzywa to świetne urozmaicenie diety. Za ich uwzględnieniem w jadłospisie przemawiają duże walory smakowe oraz odżywcze – są bowiem cennym źródłem witamin, minerałów i błonnika. Jesienią warto również pomyśleć o przyjmowaniu suplementów diety, które zawierają odpowiednie składniki pokrywające dzienne zapotrzebowanie sportowców.

Facebook

Zamów bon