was successfully added to your cart.
AktualnościSport

Powrót do biegania po ciąży

By 27 lipca 2015 No Comments

Utrzymanie formy i szybki powrót do aktywności fizycznej po ciąży jest bardzo ważny dla wielu kobiet. Szczególnie istotne jest to dla tych, które przed urodzeniem dziecka regularnie trenowały. Dodatkowo w czasie ciąży każda kobieta przybiera na wadze kilkanaście kilogramów, które chciałaby szybko zrzucić. Bieganie to świetny sposób na poprawę wyglądu ciała i samopoczucia młodej mamy, należy jednak podejść do tego tematu z głową.

Powrót do formy po porodzie to duże wyzwanie dla kobiety. Okres, w którym ciało wraca do wcześniejszego stanu, trwa około 6 tygodni. W tym czasie nie wolno narażać organizmu na intensywny wysiłek, w związku z czym warto wtedy skupić się na mięśniach, które najbardziej osłabiają się w czasie ciąży, czyli mięśniach brzucha, grzbietu i miednicy oraz w przypadku porodu naturalnego mięśnie Kegla. Napinanie tych miejsc pozwoli na ich wzmocnienie. Tradycyjne brzuszki, nożyce czy rowerek w pozycji leżącej pomoże przygotować ciało do bardziej intensywnego wysiłku.

trening po ciazyPo okresie połogu ciało kobiety powinno być już całkiem zagojone i wrócić do swojego normalnego stanu. Można wtedy zacząć bardziej intensywnie ćwiczyć. Na sam początek najlepiej sprawdzą się długie spacery. Następnie można zacząć marszobiegi, polegające na podbiegu 30 kroków i około 2 minut marszu. Z czasem można wydłużać podbieg, pamiętając żeby słuchać swojego organizmu i nie robić nic ponad siły. Na początek nie warto też przesadzać z liczbą treningów. Taki marszobieg najlepiej powtarzać 3 razy w tygodniu.

Rozpoczęcie biegania to indywidualna kwestia młodej mamy. Zaleca się jednak, aby dłuższe i intensywniejsze treningi rozpocząć dopiero po karmieniu dziecka. Nie wpływa to negatywnie na organizm, jednak tak jest po prostu wygodniej. Przygotowując się do biegania trzeba także zadbać o odpowiedni strój. Najważniejszym elementem dla młodej mamy będzie dobór odpowiedniego biustonosza sportowego, który nie będzie uwierał i powodował podrażnień. Szczególnie ważne jest to w momencie, kiedy decyduje się na bieganie jeszcze w czasie karmienia. Źle dobrany może powodować zapalenie kanalików mlecznych, powodując bolesne zapalenie. Ważne są także wygodne sportowe buty, stworzone z myślą o bieganiu, które będą amortyzować każdy krok.

Chcąc wrócić do formy sprzed ciąży, młoda mama musi być cierpliwa i spokojnie dążyć do celu – na efekty trzeba czasem czekać nawet pół roku. Odpowiednia motywacja i samozaparcie, a także wsparcie ze strony najbliższych pozwoli na jego osiągnięcie. W końcu szczęśliwa mama to również szczęśliwe dziecko.

Facebook

Zamów bon