was successfully added to your cart.
Sport

Trening z telefonem komórkowym – plusy i minusy

By 20 czerwca 2014 No Comments

Obecnie telefony komórkowe są bardzo dużym ułatwieniem podczas wykonywania codziennych czynności. Dzięki coraz szybciej rozwijającej się technologii, pełnią nawet funkcję „podręcznego asystenta do ćwiczeń”. Jednak czy ciągły, bliski kontakt z telefonem komórkowym jest dobry dla zdrowia i czy rzeczywiście dobrym rozwiązaniem jest to, aby z nim trenować?

Jest wiele korzyści, które niesie ze sobą komórka. Jednak warto zastanowić się nad jej szkodliwym działaniem, które odbija się na samopoczuciu, a przede wszystkim kondycji. Fale elektromagnetyczne wytwarzane przez telefon, mogą zaszkodzić zdrowiu oraz osiągnięciu celu.

Treningi na świeżym powietrzu, a przede wszystkim bieganie, są dziś bardzo popularne. Jogging wpływa nie tylko na układ immunologiczny, ale również samopoczucie. Dotlenia umysł, dzięki czemu dużo łatwiej jest się skoncentrować i zrzucić zbędne kilogramy. Zwykle, rozpoczynając treningi poszukuje się profesjonalnego sprzętu, który pozwoli na bieżąco kontrolować postępy – najczęściej wybieranym jest właśnie telefon komórkowy.

Różnego rodzaju aplikacje na komórki próbują zastąpić trenera, pokazują jaka trasa została pokonana oraz na bieżąco obliczają spalone kalorie. Jednak system ten nie zawsze się sprawdza, ponieważ aplikacje przeważnie są uniwersalne (nie są dopasowane do indywidualnej kondycji), przez co wyniki mogą być nieprawdziwe. Jednak czy nowoczesne wyposażenie telefonu jest lepszym rozwiązaniem od prostego treningu? Otóż fale elektromagnetyczne mogą mieć znaczący wpływ na to, jak będzie przebiegać ćwiczenie, ponieważ bardzo często wpływają na koncentrację. Skupienie się na biegu ulegnie zmniejszeniu oraz może dojść do zaburzenia orientacji w terenie. treningPonadto, poprzez stały kontakt z komórką szybciej odczuwa się zmęczenie, które nie pozwoli na szybszy czy dłuższy bieg, co przełoży się na rezultaty końcowe. W trakcie ćwiczeń może dojść do zawrotów i bólu głowy, a co za tym idzie do zaprzestania treningu i przełożenia go na inny dzień, przez co systematyczność zostanie zakłócona. Podczas dużego wysiłku fizycznego ciśnienie podnosi się, serce zaczyna bić szybciej, a dawka fal elektromagnetycznych może spowodować dodatkowe zaburzenia w jego pracy, co może skończyć się nawet zawałem.

Telefon komórkowy, chociaż jest świetnym urządzeniem do komunikacji, to jednak warto ograniczyć kontakt z nim do niezbędnego minimum i podczas treningu pozostawić go w domu. Główną zaletą jaką niesie ze sobą bieganie jest zdrowie, kondycja oraz budowanie odporności. Sport ma nieść za sobą wiele korzyści, a nie bóle głowy czy inne poważniejsze schorzenia, które nie pozwolą na dalszy trening.

Ćwiczenie udowadniające wpływ fal elektromagnetycznych na organizm:

Do jego wykonania niezbędna będzie pomoc drugiej osoby – poproś kogoś, by pomógł Ci sprawdzić, czy telefony komórkowe mają wpływ na funkcjonowanie organizmu.

  1. Stań w lekkim rozkroku. Jedną z rąk przyłóż to klatki piersiowej, drugą wyprostuj, podnosząc ją do góry tak, by z tułowiem tworzyła kąt 90 stopni.

  2. Poproś inną osobę, by próbowała podniesioną przez Ciebie rękę spuścić. Ty jednak stawiaj opór, nie pozwalając na to, by Twoja ręka opadła.

Jak poszło? Udało Ci się utrzymać rękę w przybranej pozycji?

  1. Teraz spróbuj wykonać to ćwiczenie trzymając telefon komórkowy w ręce, która była przy klatce piersiowej i przytrzymaj go tam.

  2. Powtarzając schemat, poproś drugą osobę by próbowała opuścić Twoją rękę.

Zauważyłeś różnicę? Większość osób, która wykonała to ćwiczenie zauważyła, że mając w pobliżu telefon komórkowy mają oni o wiele mniej siły i energii. Wniosek nasuwa się sam – trenuj bez telefonu.

 

Facebook

Zamów bon